5 טעויות שאתם עושים במהלך שיווק דיגיטלי – איך לעשות בצורה נכונה
כולנו רוצים לשווק את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר.
עולם השיווק הדיגיטלי מורכב ממספר אפשרוית רבות לשיווק. מדי יום עולם השיווק נחשב מורכב יותר ויותר ולכן בעלי עסקים רבים עשויים למצוא את עצמם בנקודה בה הם מבצעים טעויות שונות אשר עשויות להשפיע על גורל העסק שלהם.
מדובר בטעויות קריטיות אשר עשויות לפגוע במוניטין של העסק ולכן קיימת חשיבות רבה להיות מודעים לטעויות.
תכנון ללא מטרות
בעלי עסקים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה של תכנון שיווק דיגיטלי כחלק ממערך השיווק של העסק שלהם תוך הצבת מטרות. אותן מטרות צריכות להיות מחוברת למציאות העסקית ותכנון ללא מטרות מהווה פגיעה חמורה בעסק.
מאידך, הכנת תוכנית ארוכת טווח כזו אשר במסגרתה יהיה צורך להביא בחשבון את הפרמטרים השונים של העסק כולל היעדים.
במסגרת התכנון יש להביא בחשבון את האפשרות של מצבים לא צפויים ולדעת כיצד להתמודד עם מצבים מסוג זה.
פרסום לקהל לא מוגדר
בעלי עסק המעוניינים לעשות שימוש בפלטפורמה דיגיטלית צריכים לשאול את עצמם מיהו קהל היעד שלהם – מדובר בשאלה חשובה ומרכזית ביותר.
במסגרת בחירת הכלים המתאימים ביותר חשוב מאד לשים את הדגש על בחירת הקהל המתאים ביותר.
מה אפשר לעשות?
הדרך המתאימה ביותר היא איפון כל הסגמנטים של קהל היעד תוך טיפול בכל סיגמנט בנפרד .
התעלמות מלקוחות קיימים
לא מעט בעלי עסקים מוצאים את עצמם רודפים אחרי לקוחות חדשים ובדרך מזניחים את הלקוחות הישנים אשר הם בעלי פוטנציאל רב.
באמצעות ההפיכה שלהם ללקוחות קבועים הם מגדילים את ההכנסה של העסק ללא צורך בפעילויות שיווקיות רבות.
מחקרים אשר נערכו בתחום הראו כי הבאה של לקוחות חדשים עולה פי 6 בהשוואה לשימור לקוחות קיימים.
באמצעות הכלים הדיגיטליים הקיימים כיום ניתן לשמור בקלות את הפרטים של הלקוחות הקיימים כמו למשל תאריך יום הולדת, מספר נייד , שם פרטי ושם משפחה.
חוסר יצירתיות
אתם עושים הכל נכון אבל אתם מרגישים כי העסק לא מתקדם? ההמלצה היא לבחון את המסרים שלכם.
לעיתים אתם יכולים לבחור קהל יעד מתאים ולעשות שימוש בכלים המתאימים אבל המסרים לא יהיו מתאימים.
כיום כמות המסרים אשר הקהל נחשף אליהם היא גדולה ביותר ולכן השקעה במסרים יצירתיים תגרום לקהל שלכם לשים לב לתוכן יותר.
מה ניתן לעשות? במסגרת העסק יהיה עליכם להתחדש בכל זמן נתון ולא לקפוא על השמרים, וכלן שימוש בכלים חדשים יוכל לסייע לכם.
באמצעות סקרים במדיה החברתית תוכלו לגרום לקהל שלכם לקחת חלק בשינוי העסקי.
התעלמות מטכניקות מדידה
רגע לפני שהלקוחות בוחרים לרכוש מוצר כזה או אחר הם מעוניינים לערוך היכרות עם המוצר ועם העסק.
רק לאחר השלב בו הם מגלים עניין הם יעברו לשלב הבא אשר יכלול פנייה אל העסק.
מדובר בתהליך אשר מבוסס על תיאוריית המשפך הוותיקה אשר מוכרת לרבים בתחום השיווק.
במידה ובעלי העסק יבחרו לקצר הליכים ולהביא את הלקוחות לגלות עניין במוצר בשלב מוקדם, הרי יהיה מדובר בכישלון.
בתחום השיווק הדיגיטלי ישנם לא מעט כלים אפקטיבים לגרום ללקוחות לגלות עניין באמצעות פרמטרים שונים ופיקוח על ההליך.
לסיכומו של דבר
אין ספק כי במסגרת הניסיון ללמוד את תחום השיוק הדיגיטלי אי אפשר לא לטעות, זה חלק משמעותי ומרכזי בהליך הלמידה.
באמצעות עשיית טעויות ניתן ללמוד וכך להימנע מטעויות בעתיד.
שיווק דיגיטלי אשר כולל את הכלים המתקדמים ביותר לתכנון ובקרה מאפשר להפחית את הסיכוי להיווצרות הטעויות ואפשרות רבה להשיג את המטרה.